Kundeservice

Nedenfor kan du se en liste over de spørgsmål, som oftest bliver stillet til vores kundeservice i forbindelse med bestillinger på Bagetid.dk.
Du er naturligvis også altid velkommen til at kontakte os, hvis du ikke finder svaret her. Vi kan kontaktes på følgende måder:
E-mail: info@bagetid.dk. Vi bestræber os på at besvare din henvendelse indenfor 2 timer (i tidsrummet mandag - fredag fra kl. 11:00-15:00)

Telefon: (+45) 70 25 25 30
Mandag - fredag: 11:00 - 15:00

Virksomhedsoplysninger

Bagetid ApS
Fiskerengen 12, DK-3250 Gilleleje
T.: +45 70 25 25 30
E.: info@bagetid.dk
CVR.: 38436848
 

Mest stillede spørgsmål

1. Har I en "fysisk" butik hvor jeg kan komme forbi og handle?

Nej, det er desværre kun muligt at handle via vores hjemmeside. Dog kan du altid bestille på hjemmesiden, vælge "Afhentning i Gilleleje" under fragt muligheder og derefter hente dine varer hos os, når du har fået en mail om, at din ordre er klar til afhentning.

2. Hvor lang tid tager leveringen?

Da alle de varer som kan ses og bestilles på Bagetid.dk er på lager, afsender vi din ordre samme dag, som du bestiller den, hvis du bestiller inden kl. 14:00 på alle hverdage. Bestiller du efter kl. 14:00 sender vi så vidt muligt pakken den førstkommende hverdag. Pakken sendes med GLS, der ifølge deres egen kvalitetskontrol leverer mindst 97% af alle pakker på én hverdag (dag-til-dag levering). Der leveres ikke søndage eller helligdage. Lørdage kun til pakkeshop. Ikke brofaste øer kan leveringstiden være 2 hverdage.

3. Hvad koster forsendelsen?

Når du bestiller for mere end 499 kr er der gratis forsendelse ved levering til en erhvervsadresse eller til en GLS pakkeshop. Ellers koster det kun 39,95 kr uden omdeling og 59,95 kr med omdeling. Disse priser gælder for forsendelser i Danmark. Fragt tælles ikke med i udregningen om du har nået 499 kr, eller over, for at få fri fragt.

4. Kan jeg handle med EAN nummer?

Er du en offentlig institution eller virksomhed kan du handle med EAN-nummer på Bagetid.dk. Læs vores guide til hvordan du handler med EAN-nummer her.

5. Er det sikkert at betale med dankort/kreditkort?

Det korte svar er ja! Det er faktisk mere sikkert end at bruge kortet i en fysisk butik. Vi følger alle regler om 2 trins validering og 3DSecure. 

6. Sender I til udlandet?

Ja, vi sender hellere end gerne din ordre til udlandet.
Vi leverer gerne til andre lande, og gør opmærksom på at vores priser og leveringstider ændrer sig, når du bestiller til udlandet. Herunder kan du se hvordan leveringen til udlandet hænger sammen:
 

Destination               

Leveringstid           

Tracking               

Sverige    

2-5 hverdage

Med tracking

Finland    

3-5 hverdage

Med tracking

Norge

2-5 hverdagen Med tracking

Færøerne m. skib

3-8 hverdage Med tracking

Letland

5-6 hverdage Med tracking

Lithauen

4-5 hverdage Med tracking

Tyskland

2-3 hverdag Med tracking

Frankrig

2-3 hverdage Med tracking

Grønland m. skib

13-18 hverdage Med tracking

Grønland m. fly

4-7 hverdage Med tracking

 

Vi anvender altid den biligste pakkeleveringsform (med tracking) til udenlandske forsendelser.

Da priserne på fragt til udlandet varierer fra måned til måned, grundet dieseltillæg, bedes du kontakte os for en aktuel pris.


7. Hvad blev der af min ordre?

Du vil normalt modtage en ordrebekræftelse på e-mail indenfor 1 time. Er dette ikke tilfældet, anbefaler vi, at du tjekker dit spamfilter. Har du stadig ikke modtaget en ordrebekræftelse, har du sandsynligvis skrevet en forkert e-mail-adresse eller også er din ordre muligvis ikke gået korrekt igennem. I så fald anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice på info@bagetid.dk

Sådan handler du

1. Når du har fundet en vare, du ønsker at købe, trykker du på "Læg i kurv"-knappen og varen bliver herefter lagt i din indkøbskurv. Hvis du ønsker mere end ét eksemplar af en vare, kan du rette antallet i kurven ved at trykke på plus-tegnet eller ved at skrive det ønskede antal i "Antal"-boksen.

2. Du kan nu vælge om du vil handle videre ved at trykke på "Køb mere"-knappen, eller vil gå "Til kassen". Du kan også indtaste din rabatkode eller dit gavekort her. Dog kan der kun bruges et gavekort pr. køb

3. I kassen skal du starte med at indtaste din leveringsadresse. Ønsker du, at der skal stå en anden adresse på fakturaen, klikker du i "Benyt en anden adresse til fakturaen"-boksen og indtaster fakturaadressen. Herefter vælger du leverings- og betalingsmåde. Husk at acceptere vores forretningsbetingelser inden du klikker på "Gå til sikker betaling"-knappen for at foretage betalingen på en sikker og krypteret SSL-forbindelse.

4. I betalingsvinduet indtaster du dine kortoplysninger og trykker "Godkend". Din ordre er nu lagt ind i vores system og vi vil tage os af den hurtigst muligt.

Når du har lagt en ordre hos Bagetid.dk vil du automatisk modtage en bekræftelse pr. e-mail. Har du ikke modtaget denne mail indenfor 1 time opfordrer vi dig til at tjekke dit spamfilter.

Hvis der mod forventning skulle være problemer med din ordre, vil du indenfor 12 timer på hverdage modtage besked pr. e-mail eller telefon.

Retur og reklamation

Der skal være plads til at fortryde op til 14 dage, efter du har modtaget din ordre. En betingelse for at gøre brug af returretten er, at varerne skal returneres i original emballage og evt. beskyttende emballage må ikke være brudt. Endvidere gælder returretten ikke fondant, marcipan, chokolade, pastafarver, krymmel, sukkerpynt og andre råvarer.

Find og udfyld returseddelen her: Returseddel

Forud for returnering bedes du også sende os en mail omkring returnering.

Vi anbefaler, at du sender din returpakke med PostNord eller GLS, da disse leverer til os i dagstimerne, og din pakke vil blive lagt indenfor vores ellers aflåste porte. 

Vælger du en anden forsendelsesmetode, kan vi ikke garantere for, at vi modtager din pakke, da den kan risikere at blive lagt ved offentlig vej. Vi frasiger os et hvert ansvar for en pakke, der leveres til os om f.eks. natten, lagt ude foran vores aflåste porte. 


Bemærk: Har du valgt ViaBill fakturabetaling har du naturligvis stadig 14 dages returret.

Pengene vil blive sat retur på det betalingskort, som blev anvendt i forbindelse med dit køb på Bagetid.dk.

Vi bestræber os på at returnere beløbet senest 3 hverdage efter vi modtager varerne. Du finder vores returseddel her.

Ved fortrydelse i form af 'nægtet modtagelse' eller ikke afhentet, da opkræver vi et gebyr på 39,95 kr, svarende til vores udgifter til returforsendelsen.

Der ydes 2 års garanti fra fakturadato mod fabrikationsfejl ifølge gældende lovgivning.

Bagetid.dk ombytter så vidt muligt defekte varer, men vi forbeholder os retten til at afvikle en reklamation ved at udbetale varens købspris.

Udgiften til returforsendelser af denne type afholdes af Bagetid.dk med mindre andet er aftalt. Returudgifter ved fortrydelse og genudsendelse afholder køber selv.

Ved fortrydelse i form af 'nægtet modtagelse' eller ikke afhentet, da opkræver vi et gebyr på 39,95 kr, svarende til vores udgifter til returforsendelsen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi hele varens beløb tilbage til dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Vi kan kun tilbagebetale til kortet, som ordren er lagt med. Har du f.eks. fået et produkt i gave, kan vi kun udstede et gavekort dig, modtageren, eller vi kan lave krediteringen til den originale køber.

Fragt og levering

Når du bestiller dine varer på hverdage inden kl. 14.00, så sender vi ordren samme dag. 

Alle ordrer leveres som postpakker med GLS.

 

Vær opmærksom på at GLS ikke leverer pakker på søndage og helligdage (herunder Grundlovsdag).

 

Vær opmærksom på at din pakke kan blive leveret til en anden pakkeshop, hvis din valgte pakkeshop ikke har plads til din pakke. 
Leveringstid 1-2 hverdage.

 

Fri fragt gælder ved ordrer over 499,- (fragt medregnes IKKE). Fri fragt gælder kun til pakkeshop.

 
GLS

Levering til pakkeshop i nærheden hvor du bor.

Dette gælder hele Danmark inklusive ikke brofaste øer. Levering til ikke brofaste øer er dog typisk to dage. GLS pakkeshop tager imod pakker på op til 20 kg. Ved privatlevering og erhvervslevering er det dog 30 kg.


Afhentning i Gilleleje
Det er også muligt at afhente sine pakker i Gilleleje. Det er selvfølgelig gratis, men skal ske i vores åbningstid mellem 08:00-11:30 og igen fra kl. 12:00-15:00. Du vil modtage en email, når din ordre er klar til afhenting. Husk dit ordrenummer.

Leveringstid

Leveringstiden hos Bagetid.dk er normalt 1-2 hverdage. Typisk har du din varer dagen efter bestilling ved bestilling inden kl. 14.00

Leveringspriser

Fri fragt gælder ved ordrer over 499,- (fragt medregnes IKKE). Fri fragt gælder kun til pakkeshop.


Alle indenlandske ordrer under 499 kr tillægges 39,95 kr. (59,95 kr med omdeling) til dækning af leveringsudgifterne.


Vi sender også til Sverige, Finland, Norge, Færøerne, Letland, Lithauen, Tyskland, Frankrig og Grønland

 

Sikker betaling

 

Vi anbefaler, at du så vidt muligt bestiller med kreditkort, da det giver den største sikkerhed, og giver den hurtigste ekspeditionstid. Har du ikke et kreditkort, kan du dog også betale ved bankoverførsel.


Du løber ingen risiko ved at anvende dit dankort eller kreditkort hos Bagetid.dk. Kreditkortoplysningerne sendes med en sikker og krypteret SSL-forbindelse. Vi ser ikke dine kortoplysninger, og kommer aldrig til at se dem, da denne del af handlen håndteres af en certificeret betalingspartner.


Når du betaler med kort på nettet, er du endvidere juridisk bedre stillet end ved mange andre betalingsformer. Du kan få pengene tilbage hvis:

- varen ikke leveres
- du udnytter din fortrydelsesret og nægter at modtage varen
- der er hævet penge på din konto, uden at du har givet lov.


Dette er dine rettigheder og dem, der har udstedt dit kort (oftest din bank), skal give dig pengene tilbage senest 2 dage efter din indsigelse.


Har du stadig ikke fået svar på dit spørgsmål? Så send en mail til info@bagetid.dk eller ring på (+45) 70 25 25 30.

Kundeservicepunkt

Bagetid.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker har du altid adgang til e-mærkets forbruger hotline.